Výstava prací žáků oddělení fotografie (SUPŠ)

6. 5. – 3. 6. 1963

Dům pánů z Kunštátu, Kabinet fotografie

DPK 200

Výstava prací žáků oddělení fotografie (SUPŠ)

Vystavující umělci

R. Adlová, M. Altrichterová, J. Baršová, A. Bílková, L. Čapková, Z. Čapková, Pavel Dias, B. Doležal, J. Dubská, S. Grimová, J. Hladilová, J. Hladký, J. Horváthová, V. Chroustová, E. Chylíková, P. Jero, E. Kadlecová, I. Kapinusová, E. Kesslerová, K. Kesslerová, Z. Kmentová, P. Knáva, M. Kosařová, F. Košulič, M. Krčmáriková, M. Křenková, P. Kusyn, J. Martínková, L. Martinů, I. Merclová, Hilda Misurová, B. Nečasová, Alois Nožička, H. Papala, M. Pavliňák, M. Peloušek, M. Reizentalerová, H. Richterová, P. Sedlák, Z. Sedlář, M. Stránský, D. Suchý, J. Šichová, V. Tesárek, L. Teyrovská, J. Tikovský, H. Tomková, A. Ustohalová, J. Vaněk, J. Vybíralová, S. Zbořilová

Obsah archivní složky

pozvánka, katalog, korespondence (potvrzení o uspořádání výstavy SUPŠ), recenze v tisku

Poznámka

Výstavu zahájil Igor Zhoř.

V roce 1963 se žáci oddělení fotografie SUPŠ uvedli první samostatnou prezentací svých prací v Kabinetu fotografie Jaromíra Funka v Domě pánů z Kunštátu. V úvodním textu katalogu uvádějí pedagogové oddělení Karel Otto Hrubý a Oldřich Staněk hlavní akcenty výuky, rámcový přehled vyučovacích osnov jednotlivých ročníků. Poukazují na to, jak i při důležitosti technické stránky fotografie, která je od studentů vyžadována, by prioritní měla být její obsahová náplň a výtvarné pojetí. Studenti pracují s vlastní fotografií i v rámci grafických návrhů propagačních tiskovin, ve spojení s písmem a barvou. Text katalogu zmiňuje i uplatnění absolventů školy na pracovištích, kde působí v oblasti užité fotografie, ale i jako fotoreportéři, osvětoví pracovníci, specialisté vědeckých ústavů. Někteří z nich pokračují ve studiu na Vysoké škole uměleckého průmyslu, nebo častěji na filmové fakultě AMU v Praze, s následujícím uplatněním jako kameraman v televizi nebo filmu. Během studia je kladen důraz na myšlenkový záměr a výtvarnou stránku fotografie, pedagogové naznačují směřování moderní fotografie, která má být živá, pravdivá a vynalézavá, v tom je hlavní akcent jejich pedagogického působení. Tento přístup pak byl prosazován na oddělení fotografie jako jeden z hlavních principů výuky i v následujících desetiletích. (jv)

Obrazová příloha

Copyright 2025 Dům umění města Brna


Dům pánů z Kunštátu

Dominikánská 9

Brno


Zavřít
Loading...