Výstava prací žáků oddělení fotografie (SUPŠ)
6. 5. – 3. 6. 1963
Dům pánů z Kunštátu, Kabinet fotografie
DPK 200
Vystavující umělci
R. Adlová, M. Altrichterová, J. Baršová, A. Bílková, L. Čapková, Z. Čapková, Pavel Dias, B. Doležal, J. Dubská, S. Grimová, J. Hladilová, J. Hladký, J. Horváthová, V. Chroustová, E. Chylíková, P. Jero, E. Kadlecová, I. Kapinusová, E. Kesslerová, K. Kesslerová, Z. Kmentová, P. Knáva, M. Kosařová, F. Košulič, M. Krčmáriková, M. Křenková, P. Kusyn, J. Martínková, L. Martinů, I. Merclová, Hilda Misurová, B. Nečasová, Alois Nožička, H. Papala, M. Pavliňák, M. Peloušek, M. Reizentalerová, H. Richterová, P. Sedlák, Z. Sedlář, M. Stránský, D. Suchý, J. Šichová, V. Tesárek, L. Teyrovská, J. Tikovský, H. Tomková, A. Ustohalová, J. Vaněk, J. Vybíralová, S. Zbořilová
Obsah archivní složky
pozvánka, katalog, korespondence (potvrzení o uspořádání výstavy SUPŠ), recenze v tisku
V roce 1963 se žáci oddělení fotografie SUPŠ uvedli první samostatnou prezentací svých prací v Kabinetu fotografie Jaromíra Funka v Domě pánů z Kunštátu. V úvodním textu katalogu uvádějí pedagogové oddělení Karel Otto Hrubý a Oldřich Staněk hlavní akcenty výuky, rámcový přehled vyučovacích osnov jednotlivých ročníků. Poukazují na to, jak i při důležitosti technické stránky fotografie, která je od studentů vyžadována, by prioritní měla být její obsahová náplň a výtvarné pojetí. Studenti pracují s vlastní fotografií i v rámci grafických návrhů propagačních tiskovin, ve spojení s písmem a barvou. Text katalogu zmiňuje i uplatnění absolventů školy na pracovištích, kde působí v oblasti užité fotografie, ale i jako fotoreportéři, osvětoví pracovníci, specialisté vědeckých ústavů. Někteří z nich pokračují ve studiu na Vysoké škole uměleckého průmyslu, nebo častěji na filmové fakultě AMU v Praze, s následujícím uplatněním jako kameraman v televizi nebo filmu. Během studia je kladen důraz na myšlenkový záměr a výtvarnou stránku fotografie, pedagogové naznačují směřování moderní fotografie, která má být živá, pravdivá a vynalézavá, v tom je hlavní akcent jejich pedagogického působení. Tento přístup pak byl prosazován na oddělení fotografie jako jeden z hlavních principů výuky i v následujících desetiletích. (jv)
Obrazová příloha
Copyright 2025 Dům umění města Brna
Dům pánů z Kunštátu
Dominikánská 9
Brno
Poznámka
Výstavu zahájil Igor Zhoř.