Baťova města
26. 3. 2013 – 19. 5. 2013
Dům umění
Kurátor/ka
Markéta Březovská, Rostislav Koryčánek
![Baťova města](http://static.viaaurea.eu/t/dum-umeni.cz/images/4276.jpeg/o-w:1020|h:680|fit:crop/s-8bfdadc380a7?_ts=1616156149)
Výrobci nadnárodních značek zanechávají své „stopy“ po celém světě: Působnost firem, jako je Nike, Puma, Apple, Camper či H&M je doslova globální – od výrobních závodů přes distribuční sítě až po prodejny. V protikladu k této nadnárodní dělbě práce a s ní související malou viditelností stojí úsilí firem vytvářet pro zákazníky identifikovatelné lokality. Debaty na téma branding se zabývají rolí architektury a designu při vytváření firemní identity. Výstava vychází ze skutečnosti, že tato myšlenka není nikterak nová, vlastně se v mezinárodním měřítku rozšířila již během prvních desetiletí 20. století v souvislosti s působením společností typu Baťa. Projekt představil mezinárodní satelitní sídliště společnosti Baťa, umožnil jejich srovnání se současnými světovými výrobci a ukázal, nakolik jsou regiony a města přetvářeny „stopou“ nadnárodních obuvních koncernů, vytvářejících své specifické architektonické modely a ovlivňujících způsob života a spotřebitelské postoje na daném místě. Výstavu připravila Nadace Bauhaus v německém Dessau a koncem roku byla reprízovaná v Krajské galerii umění ve Zlíně.
Dům umění
Malinovského nám 2
Brno